Quantera
Global

Quantera Global is een toegewijd en onafhankelijk adviesbureau voor transfer pricing dat al ruim 5 jaar succesvol wereldwijd opereert. Omdat zij haar solide positie op deze veranderende markt wil behouden, is de behoefte ontstaan naar een meer merkgestuurde benadering. En daarbij hoort natuurlijk een heldere identiteit en positionering!

Wij mochten hiermee aan de slag en creëerden een geheel nieuwe beleving rond het merk. Niet alleen het logo kreeg een redesign, maar ook de visie van Quantera Global hebben we vertaald naar een onderscheidende belofte, geïnspireerd op de kracht van de natuur.

The best solutions are found
in the right environment.

Van identiteit
naar creatie

De bron van inspiratie voor dit merktraject vinden we in de natuur. Zij laat een vorm van perfectie zien die onbetaalbaar is. Zowel in schoonheid als in kracht. De pure geometrische vormen die van nature zijn ontstaan, staan symbool voor de excellentie die Quantera Global haar cliënten biedt. Eenvoud en helderheid in communicatie met priceless perfection als resultaat.

Aandacht voor verandering

Het proces
in beeld

Het bepalen en doorvoeren van een nieuwe merkidentiteit gaat niet over één nacht ijs. Het brengt immers veranderingen met zich mee die invloed hebben op zowel de interne als externe organisatie. De uitgebreide routing van dit merktraject hebben we samengevat in een short movie.

Priceless
perfection

Om het gehele concept naast visueel, ook met een sterke boodschap te ondersteunen, creëerden we een pay-off: Nature shows us forms of perfection that are truly priceless. Both in beauty and strength. Pure geometric shapes that have emerged naturally symbolise the excellence that Quantera Global offers its clients. The result is 'priceless perfection'.

Het proces
van a tot z

Aan de hand van onze drie pijlers hebben we het merktraject van Quantera Global doorlopen: Brand Identity, Brand Creation & Brand Management. Een intensief en energiek merktraject met een mooi resultaat dat altijd in beweging is, want branding is een ongoing proces.

Het merk doorgevoerd

Creatie in de breedste zin
van het woord

Het merk komt in alles tot uiting. Denk daarbij niet alleen aan een logo of website. Het start met de ontwikkeling van de juiste bouwstenen van het merk, zoals de tone of voice, de brand story, de beeldtaal en stijlelementen als kleurgebruik, typo, vorm, etc. Ook art direction van fotografie en film spelen hierbij een rol.

Met al deze elementen kunnen we de benodigde communicatiemiddelen creëren. Van website tot visitekaartje en van corporate brochure tot de aankleding van het pand.