Rebranding
BIM Connected

BIM Connected is een jong bedrijf uit Eindhoven dat zich bezighoudt met informatie- en digitaliseringsvraagstukken binnen de infra-, bouw- en energiesector. Zij geloven in duurzaam datagebruik. Zij maken data waardevol, waarmee ontwerpers, bouwers en beheerders belangrijke beslissingen beter kunnen nemen.

Binnen korte tijd zijn zij sterk gegroeid. Om structureel te bouwen aan een aantrekkelijke organisatie voor zowel personeel als klanten hebben zij DeltaZuid gevraagd te helpen bij het versterken van hun merk. We hebben samen met BIM de merkidentiteit bepaald en vastgelegd. En zo gefundeerd de nieuwe corporate uitstraling gecreëerd.

Identiteit als fundament
voor een merkgestuurde organisatie

Het creëren van een sterk merk begint altijd vanuit de basis, een solide en heldere merk identiteit. Pas dan kun je starten met de verschillende bouwstenen waaruit een merk bestaat.

Met behulp van het Brand Identity Canvas™ van DeltaZuid is de identiteit van BIM Connected onderzocht en geanalyseerd. In diverse merksessies zijn alle belangrijke elementen onder de loep genomen, gedefinieerd en vastgelegd in een functioneel naslagwerk, het ID-Book. Dit praktische document helpt om binnen de organisatie de neuzen dezelfde kant op te krijgen, om keuzes te maken, om richting te geven én om knopen door te hakken. Kortom, om een merkgestuurde organisatie te realiseren.

Het creƫren van een sterk merk begint altijd vanuit de basis.

Een nieuw
logo

Het logo is één van de belangrijkste visuele uitingen van een merk en het is daarom van belang dat het laat zien waar het merk voor staat.

De vierkante vorm in het logo staat voor kracht, fundament, bouwblok, data, stabiliteit en vertrouwen. Deze vormtaal staat daarmee metafoor voor het sterke standpunt van waaruit BIM opereert. No nonsens, binair, helder, krachtig en compleet. De verbinding tussen beide vormen, waarvan de één dicht en de ander open is verwijst naar de variëteit in data maar ook naar het heldere overzicht dat BIM heeft/behoudt in de complexe materie.



Making data
valuable

"BIM Connected combineert kennis van IT én van de bouw-, infra- en energiesector op een unieke manier. Ze geven inzicht in de informatie en data die belangrijk zijn. Zo kunnen organisaties sneller en prettiger werken en betere beslissingen nemen."

Om deze merkbelofte te versterken, ontwikkelden we een krachtige pay-off:
Making data valuable.

De pay-off is als extra stijlelement gekoppeld aan het beeldmerk. Hiermee versterken we de boodschap en creëren we tal van mogelijkheden om zowel visueel als tekstueel te communiceren.

Een sprekende beeldtaal
ter ondersteuning van de positionering

Een sprekende, onderscheidende beeldtaal helpt om herkenbaarheid te genereren. We hebben daarom een serie unieke beelden ontwikkeld, waarin het beeldmerk (met pay-off) dominant maar speels en toegankelijk geïntegreerd wordt in een omgeving die refereert aan de branche waarin BIM Connected thuis is. Integreren, kennis van zaken, toepassing van data zijn kreten die refereren aan de archetypes Hero, Sage en Jester.

Diverse middelen

Het merk komt in alles tot uiting. Denk daarbij niet alleen aan een logo of website. Het start met de ontwikkeling van de juiste bouwstenen van het merk, zoals de tone of voice, de brand story, de beeldtaal en stijlelementen als kleurgebruik, typo, vorm, etc. Ook art direction van fotografie en film spelen hierbij een rol.

Met al deze elementen kunnen we de benodigde communicatiemiddelen creëren. Van website tot visitekaartje en van corporate brochure tot de aankleding van het pand.
Brand  Identity
brand Identity
ID-Scan
Analyse + rapportage
Why How What
Merkwaarden
Merkpersoonlijkheid
Merkbelofte
ID-Book
Brand  Creation
brand Creation
Brandstory
Pay-off
Logo
Huisstijl
Beeldconcept
Website
Powerpoint templates
Brandbook
Brand  Management
brand Management
Strategisch overleg
Operationele ondersteuning bij lancering
Social media