Rebranding
2-Rescue

2-Rescue is specialist in het opleiden van (professionele) hulpverleners. Dit doen ze in een veilige realistische leeromgeving waarbij de oefendoelen van de hulpverleners altijd centraal staan. In de markt werd 2-Rescue niet altijd gezien als de serieuze partner waar volop kennis, kunde en creativiteit aanwezig is.

DeltaZuid heeft haar geholpen om identiteit en merkverhaal scherp te krijgen en de uitstraling van het merk naar een hoger niveau te tillen.

Wie is 2-Rescue?

In verscheidene sessies zijn we samen met 2-Rescue op zoek gegaan naar de specifieke bijdrage die zij kan leveren aan het leven van anderen. Dit leidde tot vele mooie inzichten, die we vervolgens gefilterd hebben tot een aantal thema’s. We hebben de Why, How, What vastgelegd. De archetypes boven water gehaald (Everyman & Creator) en de waarden scherp geformuleerd. Met al deze elementen zijn we vervolgens aan de slag gegaan om het merk een flinke creatieve boost te geven.

Logo
& stijl

Het logo is één van de belangrijkste visuele uitingen van een merk en het is daarom van belang dat het laat zien waar je merk voor staat. Het oude logo oogde wat gedateerd en provisorisch. Het sloot niet goed aan bij wie 2-Rescue daadwerkelijk was. We hebben vanuit de ID-sessies een grondige rebranding kunnen doen waarbij de identiteit voelbaar én zichtbaar weer in balans is met de gehele organisatie. De nieuwe stijl getuigt van veel meer kennis, lef en eigenheid. Een kleurrijke organisatie!


Pay-off: Trust to act.

Een sterke pay-off ondersteunt de boodschap. We zijn hiervoor uitgegaan van de Why, de waarden en archetypes van 2-Rescue. Want als de daadwerkelijke identiteit van de organisatie er voelbaar in is, zit je goed. Trust to act.

De rationale laat mooi zien dat de belangrijkste onderdelen vertegenwoordigd zijn:
- Vertrouwen (trainen) geven om te handelen.
- Vertrouwen hebben (huplverlener) om te handelen.
- Doeltreffende belofte vanuit vertrouwen.
- Doelt op/daagt uit; Sterke en deskundige karakters.
- Dubbel gelaagd; acteren (trainers) vs acteren (hulpverleners).

Eigenheid
creëren

Een verrassend element in dit concept is de combinatie slogan + logo = Slogo. Hiermee creëren we verhalen. Geven we de werknemers een gezicht, identiteit. Hiermee worden beloftes gedaan en gaat het logo (de naam) als werkwoord fungeren.

Iedere werknemer heeft bijvoorbeeld zijn/haar eigen persoonlijke slogo op het visitekaartje staan. En door deze uitingen ook in presentaties ed te verwerken, zetten we een uniek marketing vehicle in. Herkenbare, doelgerichte visuele communicatie.

Diverse middelen

Het merk komt in alles tot uiting. Denk daarbij niet alleen aan een logo of website. Het start met de ontwikkeling van de juiste bouwstenen van het merk, zoals de tone of voice, de brand story, de beeldtaal en stijlelementen als kleurgebruik, typo, vorm, etc. Ook art direction van fotografie en film spelen hierbij een rol.

Met al deze elementen kunnen we de benodigde communicatiemiddelen creëren. Van website tot visitekaartje en van corporate brochure tot de aankleding van het pand.
Brand  Identity
brand Identity
ID-Scan
Why-sessie
Waarden-sessie
Archetype-sessie
ID-Book
Brand  Creation
brand Creation
Logo
Corporate identity
Beeldtaal
Website
Powerpoint template
Social media
Diversen
Brandbook
Brand  Management
brand Management