Positionering
Gonect

Gonect is een all-in-one online marketingbureau. Zij helpen organisaties bij het opzetten en verbeteren van onlinemarketing op het gebied van zoekmachine optimalisatie, online advertising, socials media en e-mailmarketing. Gonect is een groei door aan het maken en wil haar identiteit en positionering scherp krijgen om voorbereid te zijn op de toekomst.

Een heldere identiteit en een scherpe positionering helpen niet alleen bij het aantrekken van meer potentiele klanten maar ook om de juiste medewerkers aan te trekken. DeltaZuid is gevraagd hen hierbij te helpen.

Van identiteit
naar positionering

Met een heldere positionering kun je toekomstige doelstellingen gaan verwezenlijken. Wat heeft de doelgroep nodig (pains en gains) en welke marktontwikkelingen zijn van invloed. Met de input van een positioneringssessie en -scan verzamelen we wezenlijke input waarmee we tot een concrete positionering kunnen komen in woord en beeld, het vertrekpunt voor de verdere uitrol van de huisstijlmiddelen en de marketing/communicatie. De resultaten leggen we vast in het ID-Book.

Pitch
& pay-off

Vanuit de positionering en de identiteit formuleren we de merkbelofte. Een merkbelofte is een korte pitch en vormt de essentie van het merk. Wat kun je bieden, beloven én waarmaken. Het is een belofte die je als organisatie in de praktijk waarmaakt. Iedere dag opnieuw. Belangrijk is dus dat iedereen binnen de organisatie de merkbelofte kent. Om dit te vereenvoudigen vertalen we de merkbelofte naar een pakkende pay-off waaraan iedereen het verhaal en de belofte kan ophangen. Voor Gonect hebben we onderscheid gemaakt tussen corporate en employer branding:

Corporate pitch:
We geven klanten niet wat ze vragen, maar wat ze nodig hebben!
Écht Gonect.


Employers pitch:
Klompen of stropdas, wij blijven onszelf.
Da’s nou écht Gonect.


Pay-off:
Eerlijk in online marketing.

Creatief
concept

Op basis van de positionering, de merkbelofte en pay-off hebben we een passend creatief concept ontwikkeld. Omdat we twee doelgroepen willen bereiken, hebben we het concept zo uitgewerkt dat we een subtiele scheiding kunnen maken tussen corporate en employer. De stijl blijft herkenbaar, de boodschap is net wat anders.

Stijladvies

In tegenstelling tot een (re)branding, hebben we dit keer een aanzet in stijlontwikkeling gedaan en enkele richtlijnen uitgewerkt. Zo hebben we geadviseerd een subtiele vereenvoudiging van het logo door te voeren. Daarnaast zijn kleur- en beeldgebruik (fotografie), typo en toepassing nieuwe stijl aan de orde gekomen. En hebben we advies gegeven mbt toepassing copy en tone of voice.

Gonect heeft aangegeven hier zelf mee aan de slag te willen gaan. En wanneer deze elementen consistent doorgevoerd worden, zorgt het niet alleen voor een heldere eenduidige uitstraling, maar maakt ook voelbaar én zichtbaar dat er een kwalitatieve vernieuwing gaande is. Het daarom zorgvuldig vastleggen van de afgesproken stijlregels is aan te raden, zodat iedere externe partij die met het merk gaat werken, eenzelfde identiteit visualiseert.
Brand  Identity
brand Identity
ID-Scan
Analyse + rapportage
Why How What
Merkwaarden
Merkpersoonlijkheid
Merkbelofte
ID-Book
Brand  Creation
brand Creation
Brandstory
Pitch
Pay-off
Merkbelofte
Beeldconcept
Richtlijnen fotografie
Brand  Management
brand Management
Strategisch overleg
Advies