Brand
Identity

Je identiteit vormt de basis van alles. Ga jezelf maar na. Wie je bent en hoe jij jezelf voelt, bepaalt hoe jij je kleedt en gedraagt. Je baseert er beslissingen op. Kiest er vrienden op uit. En belangrijker nog, jij wordt ook gekozen. Je vrienden hebben ooit, onbewust, besloten dat jullie vrienden zouden kunnen zijn.

Hetzelfde geldt voor je merk. Je identiteit is van grote invloed op je positie in de markt.

Brand Identity / Brand Creation / Brand Communication

De ID-Scan is het vertrekpunt voor de bouw van jouw unieke merk

De
ID-Scan

Als we samen het merkidentiteit traject starten, maken we een ID-Scan van jouw organisatie. Aan de hand van onze ID-Scan brengen we in kaart hoe je directie, medewerkers, opdrachtgevers en strategische partners je organisatie zien. Het vormt het ideale vertrekpunt voor het traject. Niet alleen omdat het de kern van de organisatie bloot legt, maar ook omdat het verschillen tussen identiteit en imago aan het licht brengt.

Het Brand
Identity
Canvas

Wat krijg je als je onze jarenlange ervaring in merkontwikkeling combineert met een aantal wereldwijd beproefde methodes om merken te bouwen? Het Brand Identity Canvas. Onze methode combineert pijlers voor succesvol ondernemerschap met die van onderscheidende merken. Het bevat alle elementen die nodig zijn om je merkidentiteit goed in kaart te brengen, zonder te verzanden in stoffige theorie. Met andere woorden; praktisch waar het kan, strategisch waar nodig.

Met behulp van het Brand Identity Canvas bepalen we niet alleen de vertrekpunten voor de Brand Creation fase, maar leggen we ook de basis voor een merkgestuurde organisatie. Aan de hand van het Brand Identity Canvas bepalen we onder andere:

- Why
- Doelstellingen
- Aanbod & behoefte
- Doelgroep & koopmotief
- Interne- en externe waarden
- Merkbelofte en -bewijs
- Merkpersoonlijkheid

Het Brand Identity Canvas. De basis voor het Brand ID Book

Het ID Book

Ter afsluiting van het identiteitstraject leggen we alle onderdelen die het fundament van je merkidentiteit vormen vast in een functioneel naslagwerk, het ID book. Dit praktische document vormt een houvast voor je organisatie. Het helpt je om de neuzen dezelfde kant op te krijgen en – nog belangrijker – houden. Het helpt je richting geven, keuzes maken en knopen doorhakken.

Benieuwd naar de volgende stap? Bekijk dan wat Brand Creation inhoudt, of ontdek wat we voor je kunnen betekenen op het gebied van Brand Communication.