Brand
Creation

Als je identiteit helder is, hebben we een duidelijk beeld van wie je bent. Hetzelfde geldt voor je markt, concurrenten en doelgroep. Nu kunnen we ook perfect bepalen wat er bij je past, en wat niet.

We gaan een uniek merk creëren dat niet alleen als een maatpak over je identiteit valt, maar ook nog eens onderscheidend is ten opzichte van je concurrenten, en authentiek is voor je doelgroep.

Brand Identity / Brand Creation / Brand Communication

De creatie van een uniek, onderscheidend merk

Vertrekpunten
creatie

Merken bouwen is naam maken. Letterlijk. Soms kan het verstandig zijn om een nieuwe naam te overwegen. Soms is dit zelfs een voorwaarde. Ook kan het wenselijk zijn om een merkconcept te ontwikkelen. Zo’n merkconcept is niet alleen een visuele doorvertaling van de identiteit van je organisatie. Het belichaamt ook je gedachtegoed en vormt het vertrekpunt voor alle communicatie. In overleg stemmen we af wat de vertrekpunten zijn voor Brand Creation.

Look, feel
& middelen

Een merk uit zich op vele manieren. We inventariseren aan de hand van je identiteit welke look en feel je merk zou moeten krijgen. Daarna volgt de ontwikkeling van de verschillende elementen die samen je merk vormen. Denk hierbij aan woord- en beeldmerk, pay-off en descriptor. Vervolgens gaan we kijken naar welke middelen dit dient te worden doorvertaald. Uiteindelijk leggen we alles vast in een Brand Book. Hierin staan de richtlijnen voor het gebruik van je merk. Ook voor toekomstige middelen vormt dit de leidraad bij het ontwikkelen ervan.

We creëren met oog voor detail, maar altijd met de blik op de horizon

Tone of
voice

Hoe je merk er uitziet, is één ding. Maar hoe klinkt je merk als het zou kunnen praten? En hoe komt je merk over als je iets leest dat vanuit je merk geschreven is? Tone of voice is bij veel bureaus en bedrijven nog een ondergeschoven kindje. Tone of voice, of beter gezegd voice & tone, kan een enorme merkversterker zijn, wanneer er goed over is nagedacht. Bij het ontwikkelen van unieke, onderscheidende merken vormt de tone of voice een belangrijk vertrekpunt voor Brand Communication.

Brand Creation
activiteiten

Afhankelijk van waar je als merk staat, stappen we aan boord. Een naam die klinkt als een klok? Dan gaan we daar natuurlijk niet meer over wikken en wegen. We doen wat nodig is om de klus te klaren. Maar vooruit, wat zouden we allemaal voor je kunnen betekenen? Binnen Brand Creation kunnen we de volgende werkzaamheden voor je verrichten:

- Merk- en productnaamontwikkeling
- Merkconcept ontwikkeling
- Pay-off en slogans
- Visuele identiteit / huisstijl
- Tone of voice guidelines
- Brand stories
- Interieurconcepten

Een merk is nooit af

Een sterk merk blijft zichzelf steeds ontwikkelen. Het beweegt mee met de constant veranderende vraag van de markt. Je merk vraagt dus om continue zorg en aandacht. Het onderhouden ervan is een doorlopend proces waarbij DeltaZuid kan monitoren en adviseren.

Als je merk staat als een huis, is het tijd om je wereld kennis te laten maken met je merk. We gaan met de buitenwereld communiceren vanuit je merk. Je merk is in de Brand Communication fase beland.