Rebranding
High Tech NL

High Tech NL is de landelijke branchevereniging voor de Nederlandse hightechindustrie die innovatie aanjaagt door bedrijven en kennisinstellingen met elkaar te verbinden. Vanuit de High Tech Campus Eindhoven geven ze het ecosysteem een boost, waarbij ze focussen op vier domeinen: Robotics, Semiconductors, Life Sciences en Energy.

Afgelopen 10 jaar is het ecosysteem van High Tech NL flink gegroeid en merkten ze dat het nodig was het merk opnieuw te positioneren, met als doel een heldere weerspiegeling van haar visie en strategie. Wij gingen hiermee aan de slag, vanuit de identiteit hebben we het merk opnieuw gestructureerd, gepositioneerd en voorzien van een nieuwe merkbeleving, met respect voor wat was.

Merkstructuur

De vereniging bestaat uit de corporate organisatie (Moedermerk) en de daaronder hangende de Clusters (Submerken). Een logische benaming en visuele hiërarchie in de merkstructuur ontbrak, die hebben we als eerste aangebracht. Zo onstond er een duidelijke verbondenheid met voldoende ruimte voor eigenheid.

Merkessentie

Door het inzetten van onze ID-Scan en vanuit de aangescherpte missie en visie hebben we de merkidentiteit scherp geformuleerd. Het startpunt voor de positionering en de visuele identiteit. Als eerste is de de tone of voice bepaald, het merkverhaal geschreven en een pakkende pay-off bedacht. Share innovation. Shape tomorrow.

Share innovation.
Shape tomorrow.

Visuele identiteit

Alle merkbouwstenen hebben we onderhanden genomen, gekneed en gevormd tot een vernieuwde stijl die naadloos aansluit bij de identiteit van High Tech NL. Een sprekende beeldtaal ter ondersteuning van positionering en stijl maakte het geheel compleet. Zo ontstond er ook een nieuwe beeldbank met voor iedere cluster een eigen set aan beelden.

Diverse communicatimiddelen

Met al deze bouwstenen hebben we de benodigde communicatiemiddelen gecreëerd. Van website tot visitekaartje en van Office-templates tot de aankleding van het pand.

Borging in het Brandcenter

Het creëren van een nieuwe visuele identiteit is natuurkijk supergaaf. Maar even belangrijk is dat dit goed geborgd wordt in de organisatie. Hiervoor hebben we het Brandcenter ingezet, een dynamische online omgeving die meegroeit met het merk. Het Brandcenter is het centrale punt waar alle aspecten en richtlijnen van het merk samenkomen en toegankelijk zijn. Het helpt de communicatieafdeling van High Tech NL om de stijl op de juiste wijze toe te passen waarmee consistentie gewaarborgd blijft.

Together, we create sustainable business solutions for global challenges of tomorrow.

Brand  Identity
brand Identity
ID-Scan
Merkstructuur
Naamgeving
ID-sessie
Tone of voice
Brand  Creation
brand Creation
Logo's
Merkverhaal
Pay-off
Visuele identiteit
Beeldtaal
Communicatiemiddelen
Canva templates
Brand  Management
brand Management
Brandcenter
Strategisch advies