Rebranding
Chainable

Chainable is een innovatieve B Corp organisatie die zich inzet voor een circulaire economie in de keukenbranche. Met een missie om afval te elimineren en circulariteit de norm te maken, ontwikkelt Chainable modulaire keukens die ontworpen zijn voor remontage en hergebruik.

De groei van start-up naar scale-up vroeg om een heldere, onderscheidende merkidentiteit die past bij hun ambities en marktpositie. DeltaZuid begeleidde Chainable daarom in een strategisch rebranding traject: van het scherpstellen van het merkfundament en de merkstructuur tot het ontwikkelen van een nieuwe visuele stijl en het borgen van alle elementen in een online Brandcenter. Zo is Chainable klaar voor de volgende groeifase en verdere impact.

Merk-DNA en Merkstructuur

We startten het traject met een ID-Scan onder directie, medewerkers en externe relaties om het merkfundament van Chainable in kaart te brengen. In interactieve ID-sessies bepaalden we samen de Why, How, What, impact, kernwaarden en merkpersoonlijkheid. Zo ontstond een gedragen en scherp merkprofiel als solide basis voor verdere ontwikkeling.

Op basis van de analyses kozen we voor een endorsed merkstructuur: Chainable als moedermerk met een heldere circulaire visie, en Cero by Chainable als productmerk voor de circulaire keukens. Zo blijft de kracht van het moedermerk behouden en krijgt het product een eigen gezicht.

ID-Book

Het merk-DNA, inclusief positionering, waarden en merkpersoonlijkheid, is vastgelegd in het ID-Book. Dit document vormt het levende beleidsstuk en de leidraad voor alle branding, communicatie en toekomstige keuzes binnen Chainable.

Van positionering tot de merkessentie

Een heldere positionering geeft Chainable richting en focus in een steeds concurrerendere markt. Het vormt de basis voor een krachtige merkessentie, verwoord in een merkverhaal, belofte en pay-off.

Visuele stijl en communicatieconcept

De visuele identiteit is volledig vernieuwd en vastgelegd in duidelijke richtlijnen. Op basis van het merk-DNA is een communicatieconcept ontwikkeld, vertaald naar krachtige slogans, fotografie en consistente toepassing in alle middelen. Zo wordt de merkbeleving overal herkenbaar en onderscheidend doorgevoerd.

Borging in het Brandcenter

Alle stijlelementen, logo’s, kleuren, lettertypes, beelden en templates zijn overzichtelijk vastgelegd in het online Brandcenter. Dit centrale platform biedt heldere richtlijnen en zorgt voor consistentie in alle communicatie en uitingen van Chainable.

Samen creëren we circulaire oplossingen, om de leefbaarheid van onze aarde te verbeteren.

Brand  Identity
brand Identity
ID-Scan
Merkstructuur
Naamgeving
ID-sessie
Tone of voice
Brand  Creation
brand Creation
Logo's
Merkverhaal
Pay-off
Visuele identiteit
Beeldtaal
Communicatiemiddelen
Canva templates
Brand  Management
brand Management
Brandcenter
Strategisch advies