Automatisering van de ID-Scan. De business insights tool. 06 Oktober 2020

Intensieve samenwerking tussen TADA-Analytics en DeltaZuid

De identiteit van een bedrijf vormt het fundament voor betekenisvol ondernemen. Een herkenbare en relevante identiteit helpt je een beter beeld te krijgen van de persoonlijkheid van je organisatie. Alles begint met het juiste vertrekpunt, een 360-overview van de organisatie.

Aan de hand van een ID-scan wordt in kaart gebracht hoe de eigenaren/directie, medewerkers, opdrachtgevers en strategische partners de organisatie zien. Dit gebeurt aan de hand van het Business Identity Canvas (kortweg BIC). Het BIC is het resultaat van jarenlange expertise op het gebied van ondernemerschap en merkontwikkeling, aangevuld met een aantal wereldwijd beproefde methodes.

Frank Cuijpers namens DeltaZuid: 'De samenwerking met Tada-analytics bevindt zich wat ons betreft nog in een beginstadium. Het samenwerken met een partij die verstand van zaken heeft is erg fijn. Tada-analytics heeft de ID-scan van het Business Identity Canvas (kortweg BIC) al verregaand geautomatiseerd.'

Ruim een jaar is er inmiddels al gewerkt aan dit project waardoor we nu in staat zijn sneller en overzichtelijker data te verwerken in een rapportage. Deze data helpt bedrijven in het verkrijgen van inzichten en het creëert een mate van bewustwording. Een goede basis voor ontwikkeling en groei.

Jos Cup namens Tada-analytics: ‘Het leuke van dit project is dat we harde data over merkontwikkeling van bedrijven hebben gecombineerd met vakmanschap op het gebied van design. Het resultaat is een rapportage die waardevolle inzichten geven in de identiteit van een bedrijf en er ook nog eens visueel aantrekkelijk uit ziet.'

Tada-analytics activeert data van organisaties en zet deze om in bruikbare informatie zodat actiegerichte beslissingen kunnen worden genomen. En dat is ook wat we in dit project samen hebben gedaan. De resultaten van de ingevulde ID-Scans worden nu automatisch in PowerBI verwerkt naar een standaardrapportage. Deze rapportage vormt het startpunt voor DeltaZuid om organisaties te adviseren over de merkidentiteit.

Wij hebben een verkorte versie van de ID-Scan voor jullie klaar staan, de gratis ID-Quickscan. Deze scan kun je met maximaal 5 personen invullen (minimaal 2 personen). Hier worden drie onderdelen van jouw organisatie alvast onder de loep genomen, waaronder de merkpersoonlijkheid, interne waarden en duurzaamheid aan de hand van de Sustainable Development Goals (SDG).

Klik hier voor de gratis ID-Quickscan.

Jos Cup
Eigenaar Tada-analytics
jos@tada-analytics.nl

Frank Cuijpers
Managing Director
frank@deltazuid.nl