Leesvoer voor de vakantie 28 Juni 2018


De vakantieperiode is weer aangebroken. Heerlijk! Ongeacht of je op vakantie gaat of niet, het is de tijd om te genieten van de zon, de BBQ aan te steken en een lekker drankje te drinken op het terras. En de vakantie is de uitgelezen periode om er een goed boek bij te pakken. Daarom hebben we voor jou een shortlist gemaakt van interessante marketingboeken, die inspireren en bovendien ook nog eens lekker weglezen:

1. De vijf stappen naar een betekenisvol merk - Michel Jansen
Merken. Het zijn net mensen. Daarvan zijn wij overtuigd en daarop is onze methodiek onder meer geënt. Wij werken met archetypen om de merkpersoonlijkheid van een organisatie of product naar boven te krijgen. Maar wat zijn archetypen? En wat is de kracht ervan? Dit boek van Michel Jansen is de perfecte introductie van (de kracht van) archetypen.

2. Shoe Dog - Phil Knight
Wij werken regelmatig mee aan het merkfundament van een bedrijf. En dat gebeurt in een intensieve samenwerking met de ondernemer(s). Dit boek gaat over het ontstaan van een van de grootste bedrijven in de sportwereld. De oprichter van Nike, die naast de vele zakelijke hoogtepunten ook dieptepunten laat zien. Het boek geeft een beeld van zijn reis vol emotionele wendingen. Het is een inspirerend verhaal en laat zien dat alles mogelijk is zolang je erin gelooft.

3. Hard werken - Ian Horton & Bettina Furnée
In april hadden wij de eer om het boek 'Hard werken' van Willem Kars zelf in ontvangst te mogen nemen. Willem is één van de oprichters van "Hard Werken", een beroemd tijdschrift en later designbureau uit Rotterdam, opgericht in 1979. Ian Horton en Bettina Furnée hebben een prachtig verzamelwerk gemaakt over het tijdschrift/designbureau. Uiteraard met de titel 'Hard werken'. Een heerlijk naslagwerk om door te bladeren in de zon!