Als ik een merk was...
 

Jacklien
Quirijnen

Project
manager

    Ondernemend / ambiteus / passievol / betrokken / pietje-precies / gezelligheidsdier / avonturier / pescotariër
Als ik een merk was, dan was ik THE OCEAN CLEANUP

The Ocean Cleanup is een Nederlandse non-profit organisatie die technologieën ontwikkelt om de plastic soep uit onze oceanen te halen. De organisatie is opgericht in 2013 door de toen 18-jarige(!) Boyan Slat. Toen Slat in Griekenland aan het duiken was en de hoeveelheid plastic in zee zag, dacht hij: 'hier moet ik iets aan doen'. En zo geschiedde. Resulterende in een non-profit organisatie die nu (juli 2018) uit meer dan 70 medewerkers bestaat en en al meer dan $ 30 miljoen heeft ontvangen van donateurs over de hele wereld.

De besluitvaardigheid en vasthoudendheid van Boyan Slat om de wereld schoner te maken, vind ik enorm inspirerend. Ik ben zelf ook een echte doorzetter en ga altijd voor het beste resultaat. De werkwijze van 'The Ocean Cleanup' - eerst grondig onderzoek doen, dan aan de slag - past ook heel goed bij mij. Alhoewel ik soms wel lekker impulsief kan zijn.

Als reislustige avonturier weet ik hoe mooi, maar ook hoe fragiel de aarde is. Duurzaamheid is een onderwerp dat me aan het hart gaat en van organisaties als 'The Ocean cleanup' word ik daarom erg enthousiast (en zet ik graag, ook via deze weg, in de schijnwerpers). Maar het is bovenal de passie en drive van oprichter Boyan Slat en zijn team, waardoor ik denk: Ja, dat is mijn merk!