Creating
positive
change

‘Creating positive change’ begint in het hart van je organisatie. Bij de identiteit. Door in kaart te brengen wie je bent en welke impact je als organisatie wil maken. Hoe zie je eruit? Hoe praat je? Hoe gedraag je je? Zit duurzaamheid verankerd in de identiteit? Welke impact maak je en welke impact wil je gaan maken? Belangrijke vragen waar je inzicht in krijgt als het fundament van de organisatie in kaart wordt gebracht met het Business Identity Canvas (BIC) in combinatie met de Sustainable Development Goals (SDGs). Dé formule voor positieve verandering.

Met dit inzicht krijg je mensen in beweging, zowel binnen als buiten de organisatie en werk je samen aan je organisatie, je merk én de werelddoelen. Om al een voorproefje te krijgen van onze aanpak, hebben we de gratis Quickscan voor je klaarstaan!



Dé formule voor positieve verandering

BIC

Het Business Identity Canvas (BIC) bestaat uit negen elementen opgedeeld in drie niveaus, te weten de core drive, de 'why', business elementen, zoals de doelgroep en doelstellingen en merk elementen, zoals de merkpersoonlijkheid en de interne en externe waarden. Het BIC bevat daarmee alle elementen die nodig zijn om je identiteit goed in kaart te brengen en helpt je om merkgestuurd te ondernemen. 

De SDGs

De Sustainable Development Goals (SDGs) bieden een gezamenlijke agenda voor de wereld om een duurzame toekomst voor iedereen te waarborgen. Ze bieden een gedeelde 'to do'-lijst van 17 met elkaar verbonden werelddoelen.

De SDGs vormen de basis van de door 360SDG ontwikkelde SDG-methodiek. Met deze methodiek helpen we organisaties bij het realiseren en implementeren van een duurzame bedrijfsstrategie, in lijn met de identiteit van de organisatie. Duurzaamheid heeft niet alleen betrekking op het milieu, maar ook op sociale en financiële duurzaamheid. Juist deze combinatie zorgt voor een positieve verandering naar betekenisvol ondernemerschap.

Creating positive change starts here!

Om organisaties te helpen om op een laagdrempelige manier de eerste stappen te zetten op weg naar een betekenisvolle organisatie, hebben we een gratis Quickscan ontwikkeld die inzicht geeft in een aantal onderdelen van het BIC en de SDGs. De resultaten van de Quickscan worden samengevat in een rapportage die je per e-mail ontvangt. Doe de scan en ervaar het zelf!

Onze
methodiek

Het start bij de identiteit
Met het BIC breng je de identiteit van de organisatie in kaart. Door het BIC te combineren met de SDGs veranker je duurzaamheid in de kern van je organisatie. Starten bij de identiteit is starten op het juiste niveau om als organisatie daadwerkelijk verandering te realiseren naar betekenisvol ondernemerschap.

Van identiteit naar duurzaamheidsstrategie
Met alleen het in kaart brengen van je duurzame identiteit ben je er natuurlijk niet. Om ook daadwerkelijk positieve verandering te realiseren is het belangrijk om de vertaling te maken naar een duurzaamheidsstrategie. Met de door 360SDG ontwikkelde SDG-methodiek helpen we jouw organisatie om een duurzaamheidsstrategie te formuleren, te implementeren en te realiseren.

Een onderscheidende en betekenisvolle propositie
Onze methode combineert een strategische positionering met betekenisvol ondernemerschap. Dit helpt je om je te differentiëren van je concurrenten en om ervoor te zorgen dat je de juiste klanten, medewerkers en samenwerkingspartners aantrekt. Doelgroepen die steeds meer waarde hechten aan waar jij als organisatie voor staat en dat terug willen zien in je merk.

Quickscan
Onze gratis Quickscan is afgeleid van onze uitgebreide ID-Scan en geeft inzicht in twee van de negen elementen van het BIC die zijn verweven met de SDGs. De scan is speciaal ontwikkeld voor organisaties die een snel beeld willen krijgen van waar ze als organisatie staan. Wil je na de Quickscan vervolgstappen zetten? Aan de hand van onze uitgebreide ID-Scan helpen we je graag om de duurzame identiteit van jouw organisatie volledig in kaart te brengen.

DeltaZuid & 360SDG
DeltaZuid zet de kracht van branding in om groei te realiseren voor betekenisvolle MKB-ondernemingen. 360SDG helpt organisaties te verduurzamen door de verduurzamingsstrategie te definiëren en samen met de organisatie te implementeren.

DeltaZuid & 360SDG. Twee organisaties met hetzelfde doel: het bedrijfsleven helpen om de wereld een stukje mooier maken.