AOMB
Intellectual property

Intellectueel eigendom is al meer dan 50 jaar het domein van AOMB Intellectual Property. Uitgebreide kennis van patenten, merken, modellen, licenties en auteursrechten zijn de diensten waarmee zij het intellectueel eigendom van de klant optimaal beschermt.

Wat AOMB uniek maakt, is de manier van werken. Ze denkt niet vanuit producten, maar vanuit behoeften uit de markt. AOMB wil een onderscheidende positie in de markt van IE blijven innemen. Tijd voor een complete make-over.

AOMB wil zich onderscheiden.
Tijd voor een complete make-over!

Van identiteit
naar creatie

Centraal stond de ontwikkeling van een sterke propositie en een onderscheidend merk, die past bij de voorbeeldrol van AOMB als verdediger van alles wat uniek is. Aan de hand van de drie pijlers van DeltaZuid van identiteit naar creatie en activatie.

Daaruit is de merkbelofte en pay-off 'Stay Unique' voortgekomen. Zowel een belofte aan de klant als een oproep aan de eigen medewerkers. Stay Unique is ook het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van een nieuw logo. Het logo staat symbool voor de persoonlijke betrokkenheid van medewerkers bij elke klant en elke opdracht. Niets draagt dat krachtiger uit dan een uniek logo in handtekening-vorm.

De achterliggende gedachte: Durf onderscheidend, uniek en eigenwijs te zijn. Niet alleen in boodschap en werkwijze, maar ook in uitstraling en herkenbaarheid. Signeer je werk, laat zie dat het van jou is én blijft. Creëer bestaansrecht en houdbaarheid. Stay Unique.

Art direction

Fotografie

Alle medewerkers van AOMB zijn op de gevoelige plaat vastgelegd. Ook hier is ‘uniek’ de kerngedachte. De foto’s tonen elk een eigen uniciteit, doordat de persoon op ongedwongen, natuurlijke manier is geportretteerd.

Met een subtiele variatie in kleur, licht, pose en omgeving, maar altijd met de persoon centraal. Dit geeft AOMB een uniek en toegankelijk karakter.

Ontwikkeling
stijl

De corporate identity van AOMB is doorgevoerd in de gehele organisatie. In alle middelen. Zoals visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, brochures en banners. Ook hebben we voor AOMB een compleet nieuwe website gerealiseerd.

De nieuwe visuele identiteit en de bijbehorende richtlijnen zijn vastgelegd in het Brandbook. Hiermee kan AOMB de stijl consistent doorvoeren en bewaken in al haar uitingen.

Video AOMB

Hoe neem je iedereen mee in het proces?

Samen met het marketingteam hebben we het proces doorlopen. Beslismomenten met 12 partners. Sneak previews tussendoor voor medewerkers. Iedereen op de foto en een persoonlijk en uniek verhaal.

De interne lancering
van de stijl

Ook de interne lancering van de stijl is groots aangepakt. Een evenement op Strijp S waar de mensen van AOMB werden meegenomen in het proces van deze complete rebranding. Zo werd de making-of movie getoond, waardoor begrip en trots ontstond voor het nieuwe merk. Iedereen kreeg zijn persoonlijke visitekaartje en een stropdas of sjaal in de unitkleur met het nieuwe logo. Het was een laaiend succes, waar nog steeds over gesproken wordt.
brand Identity
Kern- en merkwaarden
Merkpersoonlijkheid
Merkbelofte
Corporate story
ID-book
brand Creation
Pay-off
Logo
Huisstijl
Brandbook
Website
Beeldconcept
brand Communication
Nieuwsbrief
Direct mailings
Social media
Campagne
Pitchbrochure
Whitepapers