De creatie
van een nieuw merk

'Photonic Integration Technology Center' is een open innovatie-centrum gericht op de ontwikkeling en engineering van op PIC gebaseerde processen, applicaties en oplossingen. Met de nieuwe samenwerking (PhotonDelta, TU/e, Universiteit Twente en TNO) op komst, hebben ze DeltaZuid gevraagd hen te ondersteunen bij het ontwikkelen van het merk PITC.

Gezien de korte doorlooptijd was een compleet identiteitstraject niet haalbaar. Om toch vanuit het hart van de organisatie te kunnen starten, is een verkort traject aangeboden met de ID-Quickscan als uitgangspunt. Met de uitkomsten van die beknopte, maar slimme scan konden waardevolle inzichten gegenereerd worden die het ontwerpproces hebben ondersteund.

Het gaat bij het ontwikkelen van een (nieuw) merk immers niet alleen om de look & feel, maar vooral ook over de identiteit van de organisatie die voelbaar moet zijn.

Het Brand Creation traject

Het Brand Creation traject voor PITC is onderverdeeld in twee fases. In fase 1 is op basis van de verkregen inzichten uit de ID-Quickscan een herkenbare, onderscheidende stijl ontwikkeld, urgent voor de lancering. Logo, corporate identity, basis huisstijlmiddelen en een onepager: www.pitc.nl

In fase 2 kan er meer gefocust worden op positionering, doelen en marketing. Het merk verder uitbouwen tot het staat als een huis. Want pas als de ware identiteit vorm heeft gekregen, kan er gericht gecommuniceerd worden.

Brand  Identity
brand Identity
ID-Quickscan
Brand  Creation
brand Creation
Logo
Corporate identity
Onepager
Powerpoint
Brandbook
Brand  Management
brand Management